Klachtenregeling
De medewerkers van Veilig Thuis proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je ontevreden bent. Als dit zo is, dan horen wij dit graag. Het is voor jou en voor ons belangrijk dat je jouw klacht indient. Op deze manier kunnen wij iets doen aan de klacht, en kunnen wij voorkomen dat in de toekomst een soortgelijk probleem ontstaat.
Formuleer zo duidelijk mogelijk wat jouw klacht is en met welke medewerker(s) je hebt gesproken. Je kunt jouw klacht indienen via het klachtenformulier:
- Of telefonisch: je belt met de klachtenfunctionaris van Veilig Thuis NHN via het centrale nummer: 088-0100 502.
- Of per post: via Veilig Thuis Noord-Holland Noord, Postbus 224, 1800 AE Alkmaar.
De medewerkers van Veilig Thuis proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat melders, informanten of samenwerkingspartners niet tevreden zijn of een tip hebben voor Veilig Thuis om zo onze dienstverlening te verbeteren. Als melder of professional kun je jouw klacht of tip kenbaar maken via de interne klachtenprocedure.
Voor de behandeling van klachten hebben wij een Klachtenregeling. In deze regeling staat hoe het werkt als je een klacht naar ons wilt sturen. Lees ook de toelichting op de klachtenregeling.
Niet alle klachten kunnen worden behandeld. Anonieme klachten nemen we niet in behandeling. Klachten dienen binnen een jaar nadat het voorval heeft plaatsgevonden te worden ingediend.
Als jouw klacht bij VT NHN binnenkomt, wordt deze volgens de interne klachtenprocedure afgehandeld. Daarbij worden de volgende stappen gezet:
- binnen een week bevestigen wij de ontvangst van jouw klacht;
- jouw klacht wordt zorgvuldig onderzocht;
- VT NHN neemt contact met je op over de resultaten van dit onderzoek en over mogelijke oplossingen en maatregelen. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk gebeuren;
- jouw klacht wordt binnen zes weken afgehandeld, tenzij dit door bijzondere omstandigheden niet haalbaar is;
- het klachtendossier wordt 5 jaar bewaard zoals bepaald in de archiefwet en daarna vernietigd;
- als je niet tevreden bent met de afhandeling van juw klacht, dan kun je jouw klacht schriftelijk voor behandeling indienen bij de Geschillencommissie / Externe klachtencommissie.
Eerst proberen wij jouw klacht zelf op te lossen. Ben je niet tevreden over onze bemiddeling? Of wil je geen interne bemiddeling? Dan kun je je klacht indienen bij de externe klachtencommissie.
Externe klachtencommissie
Antwoordnummer 251
1800 VB Alkmaar
De secretaris van de externe klachtencommissie stuurt je een ontvangstbevestiging en een uitleg van de werkwijze. De externe klachtencommissie neemt uitsluitend klachten in behandeling van cliënten van Veilig Thuis Noord-Holland Noord.